Stres Nedenleri: Stresörlerinizi Tanıma ve Yönetme

Telefon kancayı çalıyor. Gelen kutunuz taşıyor. Son başvuru tarihiniz için 45 dakika geciktiniz ve patronunuz kapıyı çalıyor ve son projenizin nasıl gittiğini soruyor. En azından söylemek gerekirse, vurgulandı. Bunların hepsi akut strese örnektir. Kısa vadelidirler, iş gününüzden daha uzun süre dayanmazlar ve sağlığınıza bazı açılardan yararlanabilirler. Ancak, eğer hayatınız haftanın her günü böyle hissedilirse, uzun süreli veya kronik stres yaşıyor olabilirsiniz. Üstesinden gelmek veya etkileri ile baş etmek için çalışmazsan, bu stres türü sağlığın için tehlikeli olabilir. Büyük stres faktörleri, para sıkıntısı, iş meseleleri, ilişki çatışmaları ve sevilen bir kişinin kaybı gibi büyük yaşam değişiklikleri içerir. Uzun günlük işe gidenler ve acele edilen sabahlar gibi daha düşük stres faktörleri de zamanla katlanabilir. Yaşamınızdaki stres kaynaklarının nasıl tanınacağını öğrenmek, onları yönetmenin ilk adımıdır.

Kişisel sorunlar

Sağlık

Yaşlanma, yeni bir hastalığın teşhisi ve mevcut hastalıklardan kaynaklanan semptomlar veya komplikasyonlar stresinizi artırabilir. Kendinizde sağlık probleminiz olmasa bile, yakınınızdaki bir kişi bir hastalık veya rahatsızlıkla baş edebiliyor olabilir. Bu, stres seviyenizi de arttırabilir. Göre Amerikan Psikoloji Derneği (APA) , bakım verenlerin yarıdan fazlası kendi aile üyeleri gerek bakım miktarına göre bunalmış duygu rapor etmektedir.

İlişkiler

Eşiniz, ebeveyniniz veya çocuğunuzla yapılan tartışmalar stres düzeyinizi artırabilir. Beraber yaşarken, daha stresli olabilir. Ailenizin veya evinizin diğer üyeleri arasındaki sorunlar, doğrudan katılmadığınız zamanlarda bile stres yaratabilir.

Kişisel inançlar

Kişisel, dini veya siyasi inançlarla ilgili argümanlar, özellikle çatışmadan kendinizi alamayacağınız durumlarda sizi cezalandırabilir. Kendi inançlarınızı sorgulamanıza neden olan önemli yaşam olayları da strese neden olabilir. İnançlarınız size en yakın insandan farklıysa, bu özellikle doğrudur.

Duygusal problemler

Birisiyle ilişkiye giremediğinizi hissettiğinizde veya duygularınızı ifade etmeniz gerektiğinde, edemediğinizde ek stresle sizi aşağılayabilir. Depresyon ve anksiyete dahil olmak üzere akıl sağlığı bozuklukları, yalnızca duygusal gerginliğe katkıda bulunur. Duygusal serbest bırakma ve zihinsel sağlık bozuklukları için pozitif çıkışlar etkili stres yönetiminin önemli bir parçasıdır.

Yaşam değişimleri

Sevilen birinin ölümü, iş değiştirme, evlerin taşınması ve bir öğrencinin koleje gönderilmesi stresli olabilecek büyük yaşam değişikliklerine örnektir. Emeklilik ya da evlilik gibi pozitif değişiklikler bile önemli derecede stres yaratabilir.

Para

Mali sıkıntı, ortak bir stres kaynağıdır. Kredi kartı borcu, kira veya ailenizi veya kendiniz için temin edilememeniz size ciddi stres yükleyebilir. Sahip olduğunuza ve aldığınız paraya çok önem verilen bu toplumda, finansal stres, neredeyse herkesin ilgileneceği bir şeydir. APA’ya göre , Amerikalıların neredeyse dörtte üçü mali kaynakların hayatlarında stres kaynağı olduğunu söylüyor.

Toplumsal meseleler

Meslek

Araştırmalar, bir işten gelen baskının ve çatışmanın stresin ana kaynağı olabileceğini göstermiştir. APA’ya göre , Amerikalıların yaklaşık yüzde 60’ı kendi çalışmalarıyla ilgili stres yaşıyor.

ayırt etme

Ayrımcılık hissetmek uzun süreli strese neden olabilir. Örneğin, ırk, etnisite, cinsiyet veya cinsel yönelim temelinde ayrımcılık yaşayabilirsiniz. Bazı insanlar ayrımcılığa ve neredeyse her güne neden olan strese maruz kalırlar.

çevre

Güvenli olmayan semtler, suçlu şehirler ve diğer güvenlik endişeleri kronik strese neden olabilir.

Travmatik olaylar

Travmatik bir olay veya yaşamı tehdit eden durumlarla karşılaşan insanlar genellikle uzun süreli stres yaşar. Örneğin, bir soygun, tecavüz, doğal felaket veya savaştan sonra hayatınız boyunca uzun süre stres yaşayabilirsiniz. Çoğu durumda, post-travmatik stres bozukluğunuz (TSSB) olabilir.

TSSB, travmatik bir olay ya da travmatik olayların serisi tarafından getirilen kronik anksiyete bozukluğudur. Amerika Birleşik Devletleri Gazi İşleri Bakanlığı’nın Ulusal TSSB Merkezi’ne göre , Amerikalılar arasında TSSB tahmini yaşam boyu yaygınlığı yüzde 7 civarındadır. Bozukluk, kadınlar ve tecrübeli kişilerin yanı sıra tacizden kurtulanlar arasında daha sık görülür.

Stresle baş etme

Herkes zaman zaman stres yaşar. Kısa vadede, akut stres, zorlu bir durumla gücünüzün güçlenmesine veya zorunlu bir son başvuru tarihini karşılamanız gereken motivasyonu verebilir. Bununla birlikte, zamanla uzun süreli (kronik) stres sağlıklarınızı olumsuz yönde etkileyebilir. Koşmak, bunalmak veya düzenli olarak endişeleniyorsanız, kronik stres yaşayabilirsiniz.

Yaşamınızdaki stres nedenlerini belirlemek, etkili stres yönetiminde ilk adımdır. Stresörlerin ne olduğunu öğrendikten sonra, onları azaltmak veya önlemek için önlemler alabilirsiniz. Stresin etkilerini yönetmek için sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıkları ve stratejileri de uygulayabilirsiniz. Örneğin, dengeli bir diyetle yemek yeme, düzenli egzersiz yapma ve yeterli uyku alma, kendinizi daha sakin, odaklanmış ve enerjik hissetmenize yardımcı olabilir. Ritmik solunum, meditasyon veya yoga gibi rahatlama tekniklerini uygulayarak stres ve kaygıları azaltabilirsiniz. Daha fazla stres yönetimi stratejileri öğrenmek için doktorunuza veya zihinsel sağlık uzmanınıza başvurun.

Stres Spor Performansını Nasıl Etkiler?

Stres performansınızı bozabilir ve performansınızı artırabilir. Yankee Second Baseman Chuck Knoblauch gibi atletler var. Bir gün, birincisi , ikinci kulüpten ilk kuleye (bir oyuncunun beyzbolda top atması gereken en kısa mesafe) doğru bir top atamadığını keşfetti ve oyundan çıkmak zorunda kaldı, çünkü bunun üzerinden. Ve o zaman, uzun atlama Bob Beamon gibi , 1968’de Mexico City’de ki atlama kaydını meşhur kırmış olan insanlar var, inişler değil, genellikle olduğu gibi, ancak iki ayak.

Bu iki adamın her biri harika atletlerdi, hiç şüphesiz. Bob Beamon lise sonrası kayıtlarını kırıyordu. Chuck Knoblauch, daha önce (küçük pazar) olan Minnesota Twins takımında bir süperstar olmuştu, bu yüzden Yankees tarafından çok beğenilmişti. Fakat New York City olan Knoblauch ve Beamon için Mexico City olan “büyük bir sahne” olma stresleri performanslarını kökten değiştirdi. Biri olumlu yönde, diğeri olumsuz yönde. Stres enerji olarak düşünün. Büyük atletler bu enerjiyi kullanmayı öğrenirler ve daha az atlet de onun tarafından kullanılırlar. Hayat boyu süren bir Yankee hayranı olarak, New York’ta oynamaya başlamışken, Yankees’de sona eren ve sonra korkunç davranıp (ya da sadece vasat olan) bazı büyük oyuncuları izlemek acı vericiydi; diğer oyuncular New’ın spot ışığında gelişti. York medyası. Reggie Jackson gibi takma adı “Bay” olan insanlar. Ekim “, yüksek basınç durumlarında ve Yankee Sahibi George Steinbrenner’in ünlü adı olan Dave Winfield gibi insanlarda daha iyi oynadı” Bay. Mayıs, “de oynamadı. Ve neden basketbol oyuncusu Michael Jordan ve Yankee’li oyun kurucu Mariano Rivera’nın stres altındaki en büyük oyunlarını oynuyorlar? Mariano için, höyüğe çıktığında, her zaman yüksek basınçlı bir durumdu. Oyunu Yankiler için kurtarmaya çalışıyordu. Ve kitaplarda her rekoru paramparça ettikten, spor yazarları her yerde kimsenin söylemek hiç bu daha iyi yaptı. Ve bunlar karşılaştırılacak iki gerçekten ilginç atlet.

Herkes, tüm takım arkadaşları, şimdiye kadar Mariano Rivera’yla tanışan (onun takma adı Mo olan) biri mütevazi, mütevazi ve nazik bir erkektir diyor. O da Tanrı’ya derin bir inanca sahipti. Röportajda, büyük bir oyuna girdiği zaman bu kadar çok endişe etmediğini söyledi. İnancı, elinden gelenin en iyisini yapmasıydı ve oyun sona erdikten sonra, sonuç ne olursa olsun (iyi ya da kötü) Tanrı onun yanında olacaktı. Michael Jordan stresini farklı şekilde ele alıyor gibiydi. Bir gazeteci tarafından sorulduğunu hatırlıyorum: Bir atış yaparken o zamanları biliyorsun ve topun kaçırdığını bildiğinden ellerinizden ayrılır gelmez mi? Hic senin basina geldimi?

Bu adamın neden bahsettiğini tam olarak biliyordum, bu yüzden Ürdün’ün en azından bir zamanlar onun başına geldiğini söylemesini bekledim. Ancak cevabı vurgulandı: “Hayır, asla böyle hissetmiyorum. Topun Parmaklarımı bırakır her zaman her zaman o çember geçiyor inanıyoruz.”Jordan kendi yeteneklerine güven seviyesine sahipti ötesinde inanç. Hans Selye, iyi stres (eustress) ve kötü stres (sıkıntı) terimlerini ortaya koyan Kanadalı bilim adamıdır. Stresin spor performansını nasıl etkilediğine ilişkin bu soruna bakmanın basit bir yolu, iyi ve kötü stres arasındaki bu ikiye bölünmeyi değerlendirmektir. Hassaslığı yakalayan bir sporcu için herkesin hissettiği (anksiyete, gerginlik, kelebekler vb.) Aynı hisleri alır ve daha fazla enerji, daha iyi konsantrasyon ve artan güvene sahip oldukları bir duruma getirir. Böylece, bu duyguları iyi bir stres olarak yaşarlar .

Daha az atlet için, bu farklı bir hikaye. Durum baskısı onları eziyor ve kötü stres yaşıyor. Selye’nin kendisi, bir zamanlar stres hakkında şunları söyledi: “Senin başına ne geleceğini değil, nasıl aldığını” de belirtti. Hem Michael Jordan hem de Mariano Rivera, streslerini farklı şekilde ele geçirdi – yalnızca daha az sporcuya onun tarafından kırılmış olabilir – ama birbirlerinden de. Rivera, Tanrı’ya karşı değişmez bir inançla stresini ele aldı ve Ürdün, stresini kendi başına değişmez bir inançla ele aldı.

Bu Konular da İlginizi Çekebilir

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Adınız (gerekli) : Telefon (gerekli)

Biz Sizi Arayalım
biz sizi arayalım
© 2018